Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    23 april 2009

    Vadslagning hos tandläkaren!

    I eftermiddags var jag hos tandläkaren med en tand i uselt skick. Det skulle krävas en hel del mankemang för att rädda den och han gav mig ett bud på 6000 och oddset 2 på att den trots dessa dyrbar åtgärder skulle gå att rädda. Alltså 6000 friska kronor och 50 % chans att den måste kasseras för gott. Med tanke på oddssättningen krävde jag då halva beloppet i retur vid eventuell totalförlust av tanden. Ett i mitt tycke klart rättvist bud! Han agerar dessutom själv på tandmarknaden och kan påverka utgången med kvaliten på reparationsarbetet.
    Den rackarn gick inte med på spelet så det blev istället till att investera 750 kronor i tandskojarens grövsta verktyg, tången. Det blev en smärsam upplevelse, både rent praktiskt, och bildligt. En grym påminnelse om tidens gång och åldrandets oåterkalleliga process. Nu satt i alla fall tandeländet längst in i underkäken så jag behöver inte åtgärda saken vidare av rent estetiska skäl. Där sparar jag säkert minst 10000 till! Vilken dag!

    Inga kommentarer: