Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    29 mars 2009

    En bloggares vedermödor.

    Bilden visar Mekong i hans krafts dagar och är från den 5 december 1999. Konungen av Siam fyller 72 år och jag befinner mig dagen till ära mitt i en parad innehållande det självklara antalet 72 elefanter. Det var sannerligen tider det eftersom jag 2 veckor tidigare sprungit Bangkok Marathon och placerat mig som bäste svensk. Så det fanns minsann kraft i den där figuren den gången. 10 år senare kan jag inte längre få en tropisk mara ur kroppen men helt lealös är jag icke. En mil i hyfsat tempo är fortfarande standard!
    Från det ena till det andra är steget kort. Jag är inte direkt typen som lämnar in en lottokupong men min fru är. Hon hade 6 rätt igår på lotto 2 och eftersom jag ser på saken ur strikt matematisk synvinkel vet jag att det inte är lika nära 7 rätt som det känns, eller som det kändes för min fru. Eftersom det nu var nummer 4 som saknades på hennes rad och hon alltid brukar ha med nummer 4 som är hennes lyckonummer hamnade saken ganska snart i ett annat känslomässigt läge en det strikt matematiska. Det hade förmodligen kännts bättre att inte ha vunnit de 3 213 kronorna alls.
    Jag är inte heller direkt typen som ställer mig framför en jackvegasapparat, (har aldrig hänt), men min fru är en sådan typ. Vi var på sportbar igår kväll och hon vann 2000 på dylik apparat vilket måste anses som en extremt beundransvärd prestation. Slumpens demoner tar oftast mer än de ger men igår visade de sig från sin bästa sida gentemot henne, och hennes tro på både lotto och jackvegas har förmodligen stärkts betänkligt under gårdagen. Själv tyckte jag att 1,63 i odds på Portugal var utmärkt men ack vad jag bedrog mig. Annars brukar jag aldrig vara främmande för några hundra på 0-0, utom igår förstås.
    ....
    Fakta och framtidsplaner för Mekongs Blogg.
    • I kategorin ekonomi ligger bloggen just nu på plats 11 på bloggtoppen. Av alla bloggar totalt sett ligger den på plats 813. Det finns mer än 28 000 bloggar registrerade på bloggtoppen
    • Förmodligen är det mindre än 10 bloggar i vårt land som drar in inkomster på 6-siffriga belopp per månad. Förmodligen måste man upp på topp 100 för att kunna dra in en normal månadslön på bloggeri. Mekongs Blogg genererar bara ett 3-siffrigt belopp varje månad så det är klart mera lönsamt att samla tomburkar är att blogga på min nivå.
    • Det vore inte speciellt svårt att investera pengar på marknadsföring och tillfälligt komma upp på topp 100-listan. Den trafik man köper på det viset är ytterst flyktig och försvinner snabbt om bloggen saknar substans för att befinna sig på den nivån. Jag har aldrig satsat pengar på reklam men kan tänka mig att göra det när bloggen blivit större av egen kraft. Förmodligen kommer Mekongs Blogg att låta höra av sig rejält under båstadstennisen i sommar!
    • Mitt mål är att driva den största bloggen i kategorin ekonomi och finans. Det borde vara möjligt för en blogg av den här typen att kunna ta sig upp på topp 50. Nu skriver jag ytterst lite om läppstift, mode och skvaller som de största bloggarna gör, utan ägnar mig åt något så ointressant som att handha penningar och penningars värden på bästa sätt, men det borde gå att få mycket besökare ändå.
    • När bloggen blir större planerar jag att via den sända rörliga bilder. Det vore enkelt att redan nu lägga upp en video om hur man handlar på en tennismatch men jag tänker sända live från mitt eget tradingrum. Drömmen är att kunna sända live dygnet runt från en plats där verklig handel äger rum i realtid. Då ska det vara allt från tennismatcher till aktier och derivat. "En courtsider åt alla" skulle man kunna säga!
    • Det är naturligtvis menigslöst att just nu skicka ut rörliga bilder på nätet till några stackars entusiaster, utan bloggen måste alltså bli mycket större för att det ska bli intressant.
    • Så alla ni som nu tycker "Kanal Mekong" vore något att se fram emot! Besök bloggen så ofta som möjligt, sprid "ordet" till vänner och bekanta och besök gärna bloggens sponsorer så jag någon gång kan komma upp i 4-siffrig månadsinkomst på att vara bloggare.
    • Lite rörliga bilder där spel om pengar förekommer bjuder jag på redan idag! Jag har aldrig spelat rysk roulette själv eller sett det spelas. Jag har inte ens spelat thailändsk roulette men vad det är vågar jag inte berätta om här på bloggen!


    2 kommentarer:

    Anonym sa...

    Jag hoppas din blogg får fler läsare du skriver bra om intressanta saker, framförallt kan du förklara rätt svåra ekonomiska skeende på förståeligt sätt. Dina kunskaper om Thailand imponerar, förresten hur står det till med kungen? blir det oroligheter när kungen dör? hans död är förmodligen inte så avlägsen...
    / jag bettar väldigt sällan på spel, om jag skuggar ditt spel utan utgröning (det kräver väl att man bevakar matchen live) blir avkastningen positiv då?

    kanske du ska skriva i en tidning också för att få mer spridning, det är väl lättare sagt än gjort, men exempelvis vår lokala tidning skulle få sig ett lyft om du fick lite utrymme där. (Hallandsposten)

    Påskharen

    Mahmoud Ali sa...

    ok, fint odds på Cilic, tar en del av det, tror han kan handlas högre redan vid starten, Fernando Verdasco bokar jag till 1.28 mot Feliciano Lopez, landsmöten är alltid oförutsägbara. Tror Verdasco kan dippa lite + 2-2 h2h.