Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    11 mars 2009

    Dagens fotbollshumor.

    Hur ser en framgångsrik investeringstrategi ut på fotbollsmatcher?
    Ingen aning faktiskt! Det är ju minst 22 gubbar att hålla reda på i varje match. Inte ens Gud skulle klara av att analysera ett sånt gäng i förväg. Jag har lite ironiskt räknat ut att om det finns en allsmäktig Gud som investerar på fotbollsmatcher så skulle han vinna max 80 % av gångerna!
    Hur kom jag då fram till den siffran?
    Låt oss säga att Gud personligen tar sig tid och passerar över de ställen där spelarna sover natten före en match och gör en avläsning. Den är i form, den där verkar nervös och så vidare! Han följer studerar dom noga hela vägen fram till matchstart. Med gudomlig försyn spanar Han sedan in i framtiden. Efter sin analys satsar Han på en trolig utgång av matchen och får rätt fyra gånger av fem!
    Varför fyra på fem?
    Därför att bollen är rund! Det är inte praktiskt möjligt att klara mer än fyra av fem. Om Han skulle ta hänsyn till varje bolls studs enligt fysikens lagar så skulle Han behöva lägga ner oändligt mycket mer arbete bara för att komma från 80 till 90 %. Det finns inte tid till det. Han har viktigare saker att syssla med!
    Jag tror ändå jag spelar på några av matcherna ikväll!
    Barcelona-Lyon, 1,70
    Man United-Inter, 2,34
    Porto-Atletico Madrid, 1,93
    Roma-Arsenal, 2,22
    Jag har ingen aning hur det går och oddsen ovan är på att det blir fler än 2 mål i respektive match. Det satsar jag på!
    25 % rätt! Skrämmande dåligt!

    Inga kommentarer: