Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    25 januari 2009

    Yaowarat.

    Då är nyårsfirandet i full gång! Är det någon upplevelse som livet bör innehålla så är det att besöka Bangkok under firandet av det kinesiska nyåret. Tyvärr missade jag själv denna begivenhet förra året på grund av sjukdom. I år står AO i vägen för denna excess!
    Allt annat nyårsfirande hamnar lätt i tristessens skugga jämfört med hur kineserna tar sig an detta. Det är som att befinna sig mitt i ett krig, det är som att befinna sig mitt i i extas, det är som att befinna sig mitt i armageddon där det ta mig satan handlar om att tänka positivt ända till slutet.
    Vi träder imorgon in i oxens år. Hur går det nu för den individ som är född detta år och vad karaktäriserar perioden? Så här står det på Wikipedia:
    Ox (Yin, 2nd Trine, Fixed Element Water): Dependable, calm, methodical, patient, hardworking, ambitious, conventional, steady, modest, logical, resolute, tenacious. Can be stubborn, narrow-minded, materialistic, rigid, demanding.
    Grundtonen verkar klart positiv för oxenfolket! Själv är jag född i grisens år. Detta faktum får jag alltför ofta påpekat för mig av en och annan individ med allmänbildning på klart godkänd nivå! Även min fru tvekar sällan att ta upp detta ämne till diskussion!

    Inga kommentarer: