Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    10 december 2008

    Diverse synpunkter.

    Burmas landslag i fotboll. Från vänster längst bak ser vi....Skämt åsido! Målvakten heter i alla fall Aung Aung Oo eller Phyo Min Maung och tränaren Ivan KoLev enligt Burmas fotbollsförbunds hemsida. Jag kollade upp Ivan och enligt Wikipedia så slutade han träna Burmas landslag 2005. Hemsidan verkar inte ha uppdaterats på några år! Jag drog annars in lite pengar på matchen Burma-Kambodja igår. Första gången jag tjänar pengar på något som har med Burma att göra.
    .......
    Dagens fotboll

    AFF Suzuki Cup 2008

    Thailand (1,33) - (6) - Malaysia (11)
    Thailand har hemmamatch och den går på Surakul Stadium, Phuket. Jag förmodar att en och annan svensk hittar dit i eftermiddag thailändsk tid. Jag tänker faktiskt boka Thailand.
    ..........
    Vietnam-Laos
    Mer än 4 mål ger möjligtvis uppåt 2 i odds. Det tar vi!

    Dagens ränta

    Igår auktionerade amerikanska staten ut 4-veckors statsskuldväxlar för ett belopp av 30 miljarder dollar. Det sensationella med detta är att räntan hamnade på 0,000 %. Det har aldrig hänt förrut. På själva marknaden för dessa korta papper var vissa räntor negativa igår. Det råder alltså sådan absolut skräck på marknaden att många betalar pengar för att få låna ut pengar till USA:regering. Säger en hel del om det ekonomiska tillståndet i den värld vi numera lever i!

    Dagens spelhistorik

    Jag har här på bloggen aldrig undvikit drastiska formuleringar, ironiska kommentarer, försök till humor, grov satir och så vidare. Snarare tvärtom! Ibland kan det vara svårt att veta vad som är vad och det är högst avsiktligt. Den lilla berättelse som här följer innehåller ingenting av detta. Den här lilla berättelsen har jag fritt översatt ur minnet och den är tagen från president Bill Clintons memoarer. Med tanke på att jag häromdagen var inne på rysk roulette så passar det anekdoten in väldigt bra.

    President Clinton var på besök i ett afrikanskt land, jag minns inte vilket, och han togs om hand av sin afrikanske motpart. De hade under dagen diskuterat vad landet hade fått från ryssarna innan de blev utslängda ur landet. - De byggde ett kraftverk, en motorväg och en flyplats, sa den afrikanske presidenen. Och så lärde de oss dricka vodka och spel rysk roulette. - Rysk roulette är ett farligt spel, kommenterade Clinton. Den afrikanske presidenten log och sa. - Därför har vi utvecklat afrikansk roulette. Om Ni amerikaner vill ha bra relationer med vårt land måste ni spela. Jag skall visa Er hur. Han klappade i händerna och strax uppanbarade sig sex stycken underbart vackra kvinnor. - Ni kan välja vilken Ni vill av dem så kommer hon att utföra oralsex på Er. Självklart blev presidenten omedelebart intresserad och gjorde sig beredd att göra sitt val. En tanke slog honom dock. - Hur kan detta vara besläktat med rysk roulette? Den afrikanske presidenten log, lutade sig framåt och viskade i Clintons öra. - En av kvinnorna är kannibal!

    Dagens tennis

    När vi nu är inne på ett område där bloggen inte alltför ofta befinner sig så kan följande vara lämplig förströelse. Det råder tennistorka på spelbörsen just nu men tennis finns ju överallt och i alla dess former!

    1. Japansk tennis

    2. Vågat av Jankovic

    3. Ana Ivanovic skakar loss

    4. Sharapova är alltid sevärd

    5. Federer och Sharapova

    Inga kommentarer: