Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    03 november 2008

    Det är mycket poker nu!

    Vi spelade månadsturnering i lokala pokerföreningen i lördags. Jag kom in som nummer 5 av nästan 30 startande och eftersom det var 3 priser var det alltså näst sämsta placeringen. Men för självkänslan är det alltid bra att gå till finalbord!
    Igår kväll söndag spelade jag DM-final (Västra Götaland) i poker på Svenka Spel och vi var 231 startande. Jag ledde ganska länge i samband med att hälften åkt ut. Sedan gjorde jag det klassiska misstaget att gå över från tight-aggresiv spelstil till tight-passiv. Typiskt exempel att spela mot bättre vetande trots att man sedan åratal tillbaka vet hur en slipsten ska dragas i dessa kristiska lägen av en turnering. Jag missade ett par stora potter pga dettta och föjdaktligen hamnade jag utanför pengarna. De 20 främsta fick betalt plus att de 10 främsta kvalificerade sig till SM. Första priset var nästan 30.000 och jag kom in som 29! Surt men kul ändå!

    Inga kommentarer: