Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    29 november 2008

    Det är mycket nu.


    Igår fick jag äntligen reda på den verkliga och synnerligen skrämmande orsaken till upploppen och kaoset i Thailand. Min första tanke var att släppa denna världsnyhet här på bloggen. Min andra tanke var att ringa Calle på UD och informera honom om sakernas tillstånd. Min tredje tanke var att anonymt informera något av de större media vi har. Min fjärde tanke, den är jag mitt uppe i, var att avvakta och fundera på saken. Jag är förmodligen en av få svenskar som just nu sitter inne med den "sanningen" och så kommer det att förbli ett tag till. En sak är jag övertygad om och det är att det kommer att bli mycket värre i Thailand innan det blir bättre. Jag kommer förmodligen att på måndag "avslöja" vilka orsakerna är bakom thailandskrisen!
    Vi kan väl istället ägna oss åt stentavlan ovan. Den här sortens stentavlor är populärare än orginalen i bibeln. Dess 13 budord kommer att vara det som engagerar hundratusentals svenskar idag. För några timmar sedan vaknade jag mitt i natten och kom på en förbättring av detta gamla spel från 1934. Det är inte första gången men nu tror jag banne mig det är dags att slå en signal till Tipstjänst, ursäkta mig, Svenska Spel och erbjuda dem mina tjänster. Jag kan tänka mig att sälja mina innovationer på spelområdet för det fascila priset av 1 miljon kronor styck, och det är förbaskat billigt om jag får säga så.
    .......
    Dagens poker!
    Annars är det mycket idag. Klockan 17 börjar den stora säsongsfinalen i pokerklubben vi har i kommunen. Jag är regerande mästare sedan 1 år tillbaka så det gäller för mig att försvara min titel. På bilden nedan syns sista potten från förra året. Jag hade ett mellanpar och synade all-in. Vi var 25 startande och det blir nog ungfär lika många i år. Det är ingen liten trivial turnering utan det handlar om 5-siffriga belopp i prispengar. Spelkvaliten varierar men vissa är riktigt duktiga och kommer ibland upp på min nivå. Inför (alla) pokerturneringar är det viktigt att förbereda sig genom teoretiska studier. Ska försöka klämma in en timme med detta i eftermiddag! Allt hänger annars mycket på hur många öl jag lyckas undvika att förtära.
    .........
    Dagens tipsrad!
    Den är skapad med hjälp av en viktad slumpgenerator. Hänsyn har därmed tagits till hur oddsen är satta på matcherna!

    1,2,x,1,2,x,1,1,2,1,x,1,1

    2 kommentarer:

    Anonym sa...

    Annars kunde det vara på tiden med en förändring av måltipset som inte alls går hem i dessa tider när ingen längre höjer på ögonbrynen åt jackpottar under 20 miljoner. Omsättningen nu för tiden är rena skämtet sett till spelets svårighetsgrad och jag skulle tro att drygt hälften är stående rader som folk har spelat troget sedan 90-talet.

    /mononcen

    MEKONGS BLOGG sa...

    Så sant så sant!