Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    07 november 2008

    Damtennis är Guds generösa gåva till de få av oss som trivs bra på tennisbörsen.


    Damtennis är både i inre och yttre bemärkelse en allt som oftast kaotisk historia och det tackar vi allra ödmjukast för, vi som förmår dra nytta av detta mycket lönsamma faktum.

    Henrik VIII (1491-1547) är högaktuell i en mycket bra teveserie. När han inte halshögg fruar tog han sig mer än gärna en tur till tennisbanan. Även hans pappa, Henrik VII, spelade tennis.
    ..............
    Som jag så träffsäkert uttryckte mig igår så hade Venus en bra chans när de svarta damerna möttes. Jag var inne ordentligt på Venus före match då jag ansåg oddset alldeles för högt och öste på mer till en billig penning efter första set. Att slänga bra pengar efter dålig är en dödssynd i dessa sammanhang men den här gången gick det bra. Det står faktiskt 9-9 mellan dessa två i turneringssammanhang. Annars har det gått mycket bra den här veckan. Med "lite flyt" kan det bli rekord och det vill inte säga lite.
    ........
    Jankovic (1,6)-Zvonareva (2,64)
    Jelena är min favorit till slutsegern och idag har jag investerat på denna marknad till 4 i odds. Z är ändå inte chanslös i dagens match och är värd en mindre initial insats. Vi får hoppas på häpnadsväckande intressant livehandel.
    .......
    S Williams (1,61)-Dementieva (2,62)
    Vettig oddssättning men jag tycker ändå ryskan är en outsider värd att satsa på i den här matchen om än inte "all in". Hon har spelat bra hitills och har kämparanda. Serena blandar gärna till en kompott bestående av världsklass och plattmatcher. Vi får se!

    Inga kommentarer: