Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    19 oktober 2008

    Idag är det tyvärr dags att betala priset för igår.


    Visst händer det då och då att man häver i sig ett femtontal öl under en lördag. Det hände visst igår och det är dags att betala priset. Förutom det rent kroppsliga lidandet, betala priset för att ha missat matchen Simon-Nadal. Missat i den hemska betydelsen att jag inte ens lade några vad på matchen. På Federers match var jag minsann inne och investerade redan på morgonen och det hade bara tagit 5 sekunder att boka en liten slant på spanjoren. Jag var i alla fall med något på Ivanovic när hon tog ett set. Nu ska jag egentligen inte gnälla över spilld öl för det var totalt sett en mycket bra dag på oddsbörsen även om jag inte kunde gröna ut mig ordentligt under matchernas gång. Dessutom dracks alla öl igår med anledning av ett viktigt möte som i allra högsta grad hade med oddsbörsen att göra.
    Day-Carter blev tydligen den rysare jag misstänkte igår. Hann bara lägga in ett par bokningar kring 1,3 på bägge spelarna och följde aldrig matchen.
    Annars har världstrean Shaun Murphy separerart från sin fru. Det förklarar säkert hans dåliga säsong hitills i år.
    ......
    Dagens matcher
    .........
    Higgins (1,85)-Day (2,14)
    Den här fina finalen idag ska jag minsann följa ordentligt. Det är ganska jämna odds och matchen är svårtippad. Jag ska börja med pengar på Day före start.
    Simon (4,5)-Murray (1,28)
    Mycket oväntat par i den här finalen. Det blir inget vad före match. Möjligen en bokning av 2-0 till M om det oddset är för lågt. Rätt odds där är ju faktiskt 2,0.
    Pennetta (3,5)-V Williams (1,41)
    Bara livespel för mig om det blir "läge".
    ..........
    Finanskraschen
    ......
    Och i veckan rullar krisen vidare. Framtiden kommer förmodligen att till leda handla om dåliga lån, massarbetslöshet, nationalism, tvära räntekast, konkurshotade storbolag, statsskuldkris, sparpaket, dervitatkrascher, dollar- och eurokris på valutamarknaden, deglobalisering, prisfall på villor och bostadsrätter, småsparare som löper amok på bankkontor, minskat miljöintresse, tunnare finansbilagor, debatter om "kapitalismens sista fas", nykommunistisk revanchlusta, plötsliga men tillfälliga återhämtningar, krig , EU och USA i gungning, hårt pressade politiker vilka till ingen nytta igen och igen försöker ge lånesekonomin en återställare. En helt ny värld komer att växa fram och den kan bli något helt annat än vi tänkt oss.
    Det är uppenbarligen lätt att bli dyster när hela kroppen är söndagsdyster.

    Inga kommentarer: