Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    23 juli 2008

    Tennis är konst (ganska ofta).


    För den som får sitt andra barn är givetvis sannolikheten för att det föds på samma dag (olika år) 1 på 365. För det tredje barnet är det 1 på 365 x 365 vilket är lika med 1 på 133225. Jag pratade med en person idag som upplevt detta. Tyckte det var värt att nämna! Alltid kul med osannolika händelser såväl på en damtennisbana som annorstädes.

    Tennis är en konstart som inte utövas av Robin Söderling.

    Jag hoppar över Söderling och Johansson idag också. Jag hade rätt om Björkman igår. Han tog inte bara ett set utan hela matchen. Den gamle kämpen ger nästan 7 i odds mot Blake och det vadet kan jag nog inte lämna ifred. Svensken verkar vara i form och Blake kan göra en plattmatch när man minst anar det. Annars tror jag Youzhny vinner över Kiefer. Ryssen ger 1,9 och det är bra i min bok.
    Petrova(1,27)-Amanmuradova(4,6). Mina pengar startar på Amanmuradova!
    Savchuk-Czink! Smaka på den matchen. Måste ju bara bli en bra tradingmatch! Och glöm inte Zvonareva inatt. Det kan kosta!

    3 kommentarer:

    Anonym sa...

    Oj, bara var 365:e födsel är tvillingar alltså. Trodde det hände betydligt oftare. Man lär sig något nytt varje dag.

    Anonym sa...

    att man missade federer, tyckte det var för dyrt med 1,02... Höjden av snålhet.

    MEKONGS BLOGG sa...

    Det är samma födelsedag men olika födelseår som åsyftas