Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    06 juni 2008

    Poker, nationaldagen och tronföljdsfrågan.


    Min sista pott i turneringen. Mina fina par i nior förlorar mot par i damer. Han hade nog lagt sig på en all-in från mig före floppen.
    Tid och plats: 22:00 Svenska Spels pokersida
    Insats: 500
    Antal deltagare: 147

    Drack många öl och spelade med i denna pokerturnering och lyckades med konststycket att komma 3:a. Jag inledde i princip natinaladagsfirandet med att komma till ett finalbord i en turnering med högeligen kompetent motstånd. Är oftast lättare faktiskt att spela "dyra" turneringa jämfört med billiga kring 100-lappen om man kan spela hyfsat eftersom bättre motståndare har bättre respekt för spelets finesser. Inbringade 10000 i prispengar. Lyckades bra med min vanliga blandning av tight och löst men alltid aggresivt spel. Och imorrn är det månadens turnering i den lokala pokerklubben. Tror jag får se till att vinna där.

    Idag besöker en kunglighet Bohus fästning och jag kan nästan se henne från balkongen. Hon borde abdikera från sin titel till förmån för sin bror som är den rättmätige arvtagaren till tronen. Riktigt pinsamt om Westling blir den nya svenska kungaätten. Tronen eller Daniel är det som gäller och jag hoppas hon läser den här bloggen och tar min uppmaning till sig. Mr Mekongs ord är lag, ha ha.

    I Thailand är problemet det omvända. Där borde odågan till kronprins abdikera titeln till förmån för sin äldsta syster. Finns inga synder som han inte begått. För många år sen begick en av hans älskarinnor det dödliga misstaget att bli gravid och "berätta" om detta för honom. Den thailändske kungen är högt älskad och respekterad av sitt folk men med hans son är det tvärtom även om få talar om saken ens mellan skål och vägg.


    Vad jag kan se just nu är det enda vettiga spelet på dagens tennis 3-0 till Federer till 1,75 i odds.

    Inga kommentarer: