Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    18 juni 2008

    Man ska inte överdriva sin simultankapacitet.


    Det här kan man tycka ser lite småtrevligt ut. Jag sitter upptagen med dagens huvudnummer, Benneteau-Monfils, och bokar snabbt 10000 på Zvonareva före matchen, tror jag! Det fattas en nolla på insatsen och när jag upptäcker saken är oddset på Z redan över 1,3 och jag har ingen lust att ordna upp mitt misstag "till för högt odds", (bokar alltså en mera begränsad slant till 1,3), eftersom matchen med Monfils är besvärlig och jag är jätteröd på Benneteau efter första set. Dessutom vinner Karlovic ett tiebreak med 15-13, tror jag, där jag är med och agerar.
    Detta visar på våndan av att försöka vara med på för många matcher samtidigt. Jag har pratat förr om att man behöver en assistent i det här jobbet för att hinna bevaka allting. Idag hade det blivit 14000 istället för 1400 bara på Zvonarevas match och bara den summan hade räckt för att avlöna ett biträde i ett antal dagar, med arbetsgivaravgifter och hela rubbet.
    Benneteau-Monfils var som sagt en rysare för en oddshandlare som satat hårt på M från start. Slarvade bort storvinsten efter första set då jag tappade allt förtroende för Monfils och handlade defensivt men det hela slutade ungefär något bättre än ovan!

    Inga kommentarer: