Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    13 juni 2008

    En dag i den oförliknelige och oefterhärmlige mr Mekongs liv.


    Det mesta här i världen kretsar kring fotboll nuförtiden.

    08:30
    Då har man vaknat och en ny dag är på gång. Dags att sätta sig framför datorn och förbereda dagen angelägenheter. Jag sitter nog framför datorn 10 timmar om dagen. Tyvärr går det hårt åt ryggen och mycket motion är nödvändigt för att hålla sig i form.
    09:15
    Har faktiskt gjort en aktieaffär när börsen öppnade för en stund sedan. Det är sällan jag kör daytrading nuförtiden men nån gång i veckan är OK. Ska bli lite mer aktiv när börsen har nått sin botten men det sker nog inte förrän i bästa fall under 2009. Jag köpte 1000 aktier i Handelsbanken direkt när börsen öppnade. Jag lade mig 50 öre under de 2 första avslutskurserna (155,50 och 156,00) och fick igenom affären, alltså 155 kronor per aktie. Rätt normal daytradingtaktik att alltid komma in lågt på morgonen. Jag har lagt in en säljkurs på 156 och hoppas gå ur affären ganska snart. Handelsbanken har alltid varit min favoritaktie vad gäller daytrading och jag har följt kursen noga i över 10 år även då jag inte är aktiv på börsen.
    09:25
    Vad skönt! Jag kom ur aktieaffären direkt! Blir inget mer av den varan den här veckan! Skulle aldrig våga äga aktier över natten just nu.
    Robert Karlsson ledde ett tag i går 1:a rundan av US Open i golf. Han är fortfarande med bra 2 slag efter ledaren. Jag kör lite livespel kring Tiger Woods som är 4 slag efter. Hans odds pendlade mellan 3 och 9 igår vilket är intressant. Ligger på 4,8 nu vilket är något högre än före start!
    Nu har jag lite bråttom för tennisen börjar klockan 11 och till dess måste jag iväg och handla en mobiltelefon till min fru. Dessutom vill jag hinna med en timmes skogspromenad för att mjuka upp kroppen inför dagens sittningar framför datorn! Tight läge!
    11:15
    Då är man i gång med dagens första match, kvartsfinalen Safarova-Martinez Sanchez i Barcelona. Jag har inte agerat än och gör det kanske inte heller! Matchen är inget huvudnummer idag om det inte händer nåt oväntat.
    11:50
    Nu börjar strax veckans favorit i min bok, Ivanova, sin kvartsfinal mot Cohen Aloro. Ivanova står i 3,5 och det har jag redan investerat på som en start på handeln. Safarova ligger under med 5-2 i första set och jag har bokat en tusenlapp till 1,37.
    12:05
    Dyster börs idag! Tur jag kom ur min affär imorse. Hade jag inte det hade stop-lossen slagit in och det hade blivit förlust på 1 krona per aktie. Kohlschreiber-Söderling på gånga att starta i Tyskland. Vi får hoppas domaren slipper ta del av svenskens mycket obehagliga påhopp. En pissråtta i ett reningsverk har ett bättre ordförråd! Tänker inte intressera mig för matchen i detta läge!
    12:25
    Det regnar stundtals utanför mitt fönster. Märkligt! Har inte hänt den senaste månaden. Inga lönsamma vändningar i damtennisen än!
    12:40
    Safarova förlorade och det är bara att bokföra en förlust på 370 kronor. Ivanova tappade först set men det var ju samma igår. Granollers-Monaco är på gång. Jag har satsat på G till 3,3 i odds.
    13:15
    Ivanova förlorade också och ytterligare 800 kronor försvann från mitt liv. Söderling förlorade första set och har väl förmodligen öst verbala förolämpningar över ett antal oskyldiga (med)männsikor runt banan. I matchen Llagostera Vives-Errani ser det bättre ut. Bokade Errani ordenligt till 1,55. Hon leder med 2-0 i första set och oddsen har jämnat ut sig och jag har börjat göra mig av med riskkapitalet.
    13:40
    Tittar på tiebreaket i andra set mellan Söderling-Kohlschreiber. Har inte satsat en krona på matchen. 2 tyska matchbollar just nu och där var det slut!
    14:05
    Nadal-Karlovic är inne i mitten på första set. Intressant match och Nadal står krng 1,65 utan break! Jag har inte agerat än. Är annars uppgrönad och klar på Erranis match. Kan gå till 3 set men jag lämnar den matchen nu! Matchen Hernandez-Robredo intresserar mig i Warsawa. Filuren Oscar har spelat bra i veckan men jag tycker inte Robredo är i gammal god form. Nästan 4 i odds på Oscar är spelvärt med snabb utgröning om tillfälle ges. Och Cetkovska-Bondarenko kör vi ordentligt live på!
    14:40
    Just nu ligger jag +42 kronor på dagens tennishandel. Talet 42 är sannerligen märkligt! Det vet alla som läst den banbrytande romanen "Liftarens guide till galaxen" av Douglas Adams! Annars pågår det tiebreak mellan Nadal och Karlovic. Nadal förlorade 1:a set. Jag har gått in på honom till 2,4 med "något" mer pengar än 42 kronor!
    16:15
    2-1 till Nadal efter 3 tiebreak. Snygg liten vinst det här! Satsade 1000 kronor igår på folkomröstningen på Irland! Fick 4 i odds och saken verkar klar eftersom det går att gröna upp sig till 1,01. Lovade mig själv att köpa en flaska Laphroaig, 30-åringen, om det spelet gick vägen och det tänker jag göra när Cetkovska-Bondarenko är klar. Hela den vinsten går åt till den buteljen med det är dessa ädla droppar klart värda.
    16:35
    Oddset på Hernandez har varit upp i över 2. Han tog första set. Jag grönade upp mig som jag sa jag skulle göra direkt jag fick chansen. Cetkovskas match gick åt pipan och det bara att ta förlusten som en man. Många fina matcher kvar på schemat. Jag avvaktar Djokovic-Hewitt till första set är klart. Sen får vi se hur det verkar. Men nu sticker jag till bolaget och handlar whisky!
    17:00
    Det drar ihop sig till dagens första fotbollsmatch. Låter nästan som all-in på Italien men efter förra matchen mot Holland bör man nog minska ner på kapitalet. Mer än 2 mål ger 2,7 i odds och detta vad tar vi utan vidare!
    18:50
    Vaden på fotbollen ser allt annat än ljusa ut. Däremot bokade jag 10000 var på Kirilenko och Nalbandian till kring 1,35 och det ser djävligt bra ut just nu. Riskkapitalet är borta på bägge!
    19:20
    Två snabba mål och mina vad i fotbollen ser bättre ut! Just nu dricker jag whisky som kostar 100 kronor varje gång jag fyller på!
    20:45
    Jag tänker satsa rejält på Holland. Dom imponerade sist. Dessutom spelar vi som vanligt på många mål. Och whiskyn som jag smuttar på är gudomlig. En och annan bärs slinker ner där emellan!
    22:25
    Jag satte 10000 på Holland. Sekunden innan dom gjorde 1-0 kvittade jag bort summan för att tjäna några hundra! Surt! Jag hade 10000 på mer än 2 mål men sekunden innan det tredje målet pallade inte mina nerver och jag grönade ut mig. En teoretisk vinst på 40000 blev till slut 4000. Surt sa räven som var ett nervvrak och inte kunde avvakta ett antal sekunder! Tyvärr behöver man de där större vinsterna för att kunna agera lite friare i andra fall men så blev det inte idag!
    22:40
    Det var en helt vanlig dag! Ofta missar man större vinster i tennisen än man gör i fotbollen på grund av att man fattar dåliga beslut. Nu ska jag ta mig en whisky till, sen en öl och därefter en liten pokerturnering. Jag måste nog avsluta dagen tillsammans med min fru annars blir hon vansinnig.
    01:05
    Jag varvar ner med en 100-kronors pokerturnering på Svensk Spel av alla ställen! Från början var vi 359 stycken. Nu är vi 37 kvar och det är rast, vila i 5 minuter. Ska försöka trassla mig fram till finalbordet.
    02:05
    Jag nådde finalbordet och slutade 9:a.

    8 kommentarer:

    Anonym sa...

    Tjenare Mekong!
    Vad tror du om en slant på Hewitt.
    Tycker att oddset är satt ganska högt så det borde vara spelvärt.
    Tur man inte spelade Soda, den mannen går inte att lita på.
    Trodde på en ganska säker seger efter förra matchen, men som sagt det är tennis vi pratar om.

    Hälsningar Marcus

    MEKONGS BLOGG sa...

    Hewitt är en luring men det är Djoko också med sin "onda rygg"! Dessutom är gräset nytt för alla den här veckan! Jag står mellan två hötappar och då är det ofta bäst att strunta i alltihop. Ska nog avvakta matchen och se hur den utvecklar sig och kanske kliva in då!

    Anonym sa...

    trevligt och intressant att följa din dag :)
    Hur länge har du levt på trading?

    Tack för tipset på Hernandez!

    MEKONGS BLOGG sa...

    Sedan 2005 men jag gör vissa inhopp på arbetsmarknaden när folk tjatar tillräckligt mycket!

    peter sa...

    Kul att följa dagen i ditt liv,Sparar du någon droppe av Laphroaig 30-åringen tills vi träffas på kursen? om jag inte misstar mig så satsade du väl en slant på folkomröstningen på Irland med pengar från spelfonden!!!!
    Synd att du inte var cool i holland matchen,kan´det va Laphroaig o Ölen!!!

    God Natt o nya tag i morgon.
    MVH.
    Peter

    Anonym sa...

    vad betyder pengar när man får njuta av en sån underbar fotbollsmatch!!

    Anonym sa...

    God morgon

    Vad säger spelboken om sprit och spel?

    I regel så tar jag själv aldrig en droppe vid spel med spriten i kroppen.

    Lycka till!

    MEKONGS BLOGG sa...

    Jag vet! Vad gäller Holland-Frankrike så hade jag bestämt mig i förväg för hur spelet skull skötas. Pokern var bara om 100 kronor.