Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    31 maj 2008

    Äntligen lördag och jakten på den försvunna skatten fortsätter.


    Shangri-La i Bangkok, mr Mekongs favorithotell. Jag bor sällan där utan brukar bara ta en öl och studera den fantastiska utsikten.
    ....
    Idag utfärdar jag förlustvarning för två stora favoriter. Zvonareva och Federer kan få det besvärligt idag. De låga oddsen på dessa gör det billigt att boka och därmed kunna vara beredd på jämna matcher. Den som lever får se.
    .......
    Zvonareva-Wosniack
    Tänkte spela en dubbel på Zvonareva och Federer men Betfair snålar och ger 120 i odds istället för 190 som det blivit om man spelat marknadens odds efter varandra. Just nu tveksamt om matcherna går på olika tid men jag inleder med att boka Z (1,08) och F (1,06) med 100 k vardera.
    1. Oddset på Z har stigit till 1,12 så jag skulle kunna gröna upp mig redan nu och tjäna 2000 och sen strunta i matchen men så defensiv tänker jag inte vara idag.
    2. Oddset på Z 1,2 just och uppgröning är möjlig och 5000 i säker vinst men jag avvakar och tar bara bort det röda.
    3. Z vann första set med 6-2. Jag är 50000 grön på W och ungefär nollad på Z. Det går att boka Z till 1,02 nu men jag ligger kvar så här och väntar på en vändning i andra set.
    4. 2-2 i andra set. Oddset har stigit till 1,05.
    5. Det bidde inget för Zvonareva vann matchen. Men som jag sagt förr! Det viktiga är inte att vinna. Det viktiga är att inte förlora!
    Federer-Ancic
    1. Det är synd att man inte bokade 100 k på Davydenko till 1,02 när det stod 2-0 i set. Ljubicic vann tredje set och oddset på Davydenko har stigit till 1,27!
    2. Har bokat 50 k på Davydenko till 1,3. Satan vad dyrt och vad billigt det kunde varit! Vi väntar fortfarande på Federers match!
    3. Ljubicic har brutit i tredje set! Jag är uppgrönad minst 20000 på båda. Federer har vunnit sitt först game mot Ancic.
    4. Tänker inte handla mer på Davydenkos match mer än marginellt. 3-2 till L som servar! F-A står 3-1 i första set.
    5. Första set till Federer med 6-3. Ljubicic ska serva för matchen mot Davydenko. Han har haft det motigt länge och gör idag förmodligen en av sina bästa matcher på länge!
    6. Kroaten vann denna fantastiska match. Söderling har det segt i andra set. Borde boka honom men jag tänker inte agera alls den matchen!
    7. Synd att man inte bokade svensken som förlorade ett tufft tiebreak men man kan inte få allt! 4-3 till Federer i andra set och han ska serva! Inte mycket hopp där men kan som sagt inte få allt!
    8. Jag bryter mitt löfte! Oddset på Söderling har stigit från 1,05 till 2. Jag har satt 2000 på svensken och hoppas få ihop till en hyfsad söndagsmiddag på Sjömagasinet.
    9. Söderling verkar ha brutit ihop totalt! Vi får hoppas på ett avbrott för mörker å de snaraste! Inte mycket hopp om att Federer ska förlora!
    10. Federer vann och Söderling lär förlora. Märkligt värre!

    Harrison Ford är mycket aktuell på bio just nu. Imorgon utlovas spännande söndagsläsning här på bloggen. Det kommer att handla om hur jag själv i snart 25 år jagat en försvunnen skatt i sydostasiens djungler.

    Det kommer att hända mycket framöver, både på bloggen och annorstädes. Här följer några smakprov:

    Den 9-10 augusti i Ale norr om Göteborg ordnas en kurs i den svåra konsten att bli en vinnare i spel. Är du en förlorare så kommer du att lära dig att förlora mindre. Är du en vinnare kommer du att lära dig att vinna mer. I sällsynta fall kan en förlorare till och med förvandlas till en vinnare.

    1. Pris 3000 inklusive hotell och allt. (Halva priset för enbart kursmomentet).
    2. Gratis för förmånsmedlemmar i Club Mekong. Max 12 deltagare.
    3. Det är obligatoriskt att ta med sig dator med tillgång till mobilt bredband. (Ett par undantag kan göras)

    Den 27-28 september samma som ovan.
    I oktober går SM i gurka av stapeln i Ale. Gurka är ett fantastiskt kul spel att lira om pengar.
    Ett gratistips till alla pokersajter. Att kunna spela gurka på nätet vore en höjdare att komplettera med vid sidan av poker. Kräver visserligen investeringar i form av nyutvecklad programvara men den som är först blir marknadsledande. Borde kanske skicka ett ebrev till nätbolagen och erbjuda samarbete.

    Den 29-30 november samma kurs som ovan fast platsen blir Shangri-La Hotel i Bangkok.

    Dessutom funderar mr Mekong på försöka slå ett världsrekord eller förmodligen sätta en notering som ännu inte är noterad. Det handlar om att arrangera en pokerturnering på hög höjd, i det här fallet toppen på Kilimanjaro, Afrikas högsta berg (5900 meter). Detta är naturligtvis ett dyrbart projekt som kräver sponsorer och annat. Skulle förmodligen bli bra teve om man följde hela spektaklet från start i Sverige till målgång på den syrefattiga bergstoppen. Jag ska själv åka dit i augusti och övernatta på toppen i vulkanens krater och ska då kolla upp förutsättningarna för kortspel i den miljön. Lovade att tälta på toppen den 1 september 1999 när jag var där senast.

    17 kommentarer:

    Anonym sa...

    Berätta gärna varför du tror att favoriterna inte är så starka idag?

    MEKONGS BLOGG sa...

    Försöker du slita brödet ur munnen på mig!

    Anonym sa...

    Hemlighetsfull man du! :)

    MEKONGS BLOGG sa...

    Tala är silver, tiga är guld!

    Anonym sa...

    Tja!
    Kul och bra sida.

    Vad agerar du i Robredo matchen nu??
    1 - 0 i set Stepanek

    Anonym sa...

    Tja!
    Kul och bra sida.

    Hur agerar du i Robredo matchen nu??
    1 - 0 i set Stepanek

    Självklart ska det stå HUR

    MEKONGS BLOGG sa...

    Gick inget vidare med Robredo! Agerade inte alls under matchen! Gick och badade efter första set. Så kan det gå! Nu väntar vi på Zvonareva och hoppas på 3 set!

    Anonym sa...

    Jag anmäler mig till kursen i bangkok.Mvh Mytomanen

    MEKONGS BLOGG sa...

    Hm!! Går inte att anmäla sig än din skojare där!! Annars är det bra att vara ute i tid för kön lär bli lång!

    Anonym sa...

    Kul att du uppdaterar under matcherna. Fortsätt med det.
    Hur mycket plus har det blivit idag?

    MEKONGS BLOGG sa...

    Vet inte än! Blir nog 5-siffrigt!

    Anonym sa...

    Bra gjort!
    Jag antar att du har förlustdagar också. Hur mycket i snitt brukar du tjäna i månaden?

    MEKONGS BLOGG sa...

    Självklart har jag det! Annars går jag aldrig in på detaljer!

    Anonym sa...

    Jag har följt den här bloggen under en längre tid nu och kan bara gratulera till att den blir bättre och bättre för var dag som går. Det ingår numer i den dagliga rutinen att se om det finns något nytt intressant och läsvärt. Och under mina "tradingdagar" uppdateras den ständigt för att få tips och tankar om matcherna.

    Fortsätt i samma stil!!

    Anonym sa...

    Synd att man missat fina matcher idag,man får glädjas sig åt andra,dock blev det lite smulor kvar för och eftermiddag.

    MEKONGS BLOGG sa...

    Det grämer mig att jag inte bokade upp Davydenko ordentligt till 1,02. Man kunde lätt tjänat ett 6-siffrigt belopp på matchen utan större insats.

    peter sa...

    Så du menar att för ALLA clubmedlemmar är kursen i 9-10 augusti i Ale GRATIS?

    Eller vilka räknas som förmånsmedlemmar?