Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    17 maj 2008

    Äntligen lördag och man får äta godis.


    Det blev fin handel på Schnyder-Sharapova igår kväll. Jag var mycket tyngre grön på Schnyder men det blev bra utdelning ändå! Hade även överspel på Kanada-Sverige och det gick också hem. Firade med några öl och en pokerturnering. Några hundra deltagare och några hundra i insats och jag gick till finalbordet men inte längre. Hyfsad speldag denna fredag med andra ord.
    En förvånandsvärt stor del av de bloggare som är hårt nischade mot handel på Betfair har viktproblem. Själv har jag inte underkastat mig den hårda regim som Johannes (betfairdaytrader) med sambo lider under.
    Mitt eget recept för feta oddshandlare är annars enkelt. Jag ¨äter allt" som innehåller max 1 % fett. Det är alltså fritt fram att frossa på pasta, grönsaker och annat. Annat betyder öl och whisky, alltså två av livets grundläggande beståndsdelar. Tillsammans med i snitt en timmes skogspromenad per dag går jag ner ett kilo i veckan på detta vis. Körde 10 veckor i slutet på förra året och gick alltså ner 10 kilo. Jag är precis inne i en sådan femveckorsperiod just nu men har ökat på motionsmängden ordentligt så jag äter helt fritt varje lördag, alltså pizzor, hamburgare och annat godis.
    Jag testade att springa milen häromdagen och klarade det på hyfsade på 55 minuter. Jag ångrar lite grann att jag inte ska vara med i dagens göteborgvarv. Hade nog klarat det på under två timmar! Det brukar faktiskt gå att anmäla sig samma dag men då skulle jag ha hoppat över fem av de goda öl jag förtärde under gårdagskvällens pokerturnering!
    Idag är all tennis värd att handla på, speciellt damerna förstås.

    Inga kommentarer: