Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    18 maj 2008

    Alize Cornet, det nya stjärnskottet bland damerna.



    Alize Cornet, 18 år, från Frankrike har gått från klarhet till klarhet i Rom och spelar idag final mot Jankovic. Jag har bokat henne några gånger under veckan till ingen nytta men igår var det dags att byta sida. Chakvetadze vann enkelt första set och gick sedan loss till 3-0. Det gick att boka ryskan ända ner till 1,05. Jag var 54 k grön på Cornet i detta läge. "Som alla vet" svängde matchen här och det blev först 10 k på C till 1,44 och strax därpå 10 k till 1,53. Så här i efterhand känns det lite fegt att inte ha avvaktat något men det är bara girighetens dystra grin som spökar när en match går precis som man vill. Jag hade i detta läge ungefär nollat mig på ryskan. Cornet vann i alla fall andra set och 10 k hamnade åter på fransyskan till 2,0. Inte mycket mer att säga egentligen. Det blev lugn handel under tredje set med en nolla mindre på alla insatser. Nettot på matchen blev kring 14 k. Dessutom lyckades Djokovic ta set mot Nadal så förlusten på den matchen minskade kraftigt.
    Jag tror Federer kan slå Nadal idag och jag kommer följdaktligen att satsa rejält före matchen och fortsätta med handel under spelets gång. Jag tycker faktiskt att man känt igen den gamle "oslagbare" Federer under hela den här turneringen. Nadal ger just nu 1,7 så marknaden har viss respekt för schweizaren idag trots att hans spel varit lite si och så på sistone.
    Cornet ger över 4 för vinst mot Jankovic. Klart värt en insats redan nu. Serbiskan är inte i toppform och tappar hon ett set blir det bara att inkassera vinsten.
    Federer-Nadal 1:a set.
    Dramatiskt första set mellan Federer och Nadal. F var loss till 5-1 och N fick behandling för en eventuell skada. Jag var nervös för att inte setet skulle spelas klart och all handel annuleras. Jag grönade upp mig billigt kring 1,20 (F stod i 1,09 som lägst). Den inbillade skadan var strax ett minne blott och Nadal kom igen och vann setet 7-5. Bisarr föreställning minst sagt. Nu väntar vi på andra set och försöker följa Cornet-Jankovic så gott det går! Jag är inne tungt på C just nu då J leder med 2-1.
    2:a set.
    Efter ett tidigt break av Nadal i andra set bokade jag upp honom till 1,23. Federer lyckades ta tillbaka breaket omgående och så småningom dessutom skaffa sig ett eget och gå loss till 5-3. Lyckades inte serva hem setet. 5-4 just nu och Nadal ska serva. Jag ligger risigt till i matchen i Rom. Kraftigt röd på Jankovic som vann första set.
    Just nu tiebreak i andra set. Vinst för Federer i detta set skulle rädda min dag eftersom Cornet inte visar nån vilja att spela tennis idag. Se där ja! Det blir ett tredje set!
    3:e set.
    Nadal har precis breakat till 3-1. Jag har mitt på det torra trots förlust för Cornet. Bokar upp Nadal försiktigt kring 1,3 då jag fortfarande tror på vinst för Federer.
    6-3 till Nadal i avgörande! Den mystiska skadan i första set när Nadal låg risigt till förtar väl lite av vår uppfattning av spanjorens känsla för fair-play. I och för sig inget fel med psykologisk krigföring. Min vinst på matchen uppvägde åtmindstone förlusten vad gäller damtennisfinalen. Var extremt mycket grönare på F dock.

    Inga kommentarer: