Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    24 maj 2008

    Lugnet för stormen.


    Sitter och småspelar på Tomas Johansson match mot Andreev. Bokade 2 k på ryssen till 1,18 och har grönat upp mig efter andra set som svensken överraskande vann. Vi får hoppas på 3 set och en vinst på kanske 3 k.
    Imorgon börjar grus-VM i Paris vilket givetvis ska bli mycket intressant. Antagligen blir det Federers sista chans att ta denna titel. Han ger 4 gånger pengarna just nu mot 1,74 (57 % vinstchans) för Nadal så marknaden ger schweizaren små möjligheter. Helt rätt att boka Nadal till detta odds om så bara på grund av att det är en lång turnering med matcher till 5 set och risken för skador är inte att förakta. Oddset på Nadal innebär att marknaden ger Nadal en genomsnittlig vinstchans i varje match på cirka 92 %, alltså med finalen inkluderad! Det är bara att boka som sagt.
    Tomas Johansson visade sitt rätta ansikte och förlorade andra set. Det lär bli mer än 3 k på den här matchen.
    Den här bloggen har i sina "bästa stunder" cirka 1000 besökare i veckan. Då är de inräknade som är här mer än 1 gång. Mitt mål är att 5-dubbla denna siffra inom 1 år och bli den ledande bloggen med inriktning mot investeringar på Betfair. Jag har aldrig investerat pengar för marknadsföring av bloggen men det kommer att bli ändring på det. Det kan även bli aktuellt att försöka köpa in material från utomstående för publicering här på bloggen. Min avsikt är även att utöka bevakningen av börs och finans eftersom vi går mot mycket turbulenta tider inom världsekonomin och det innebär att det går att tjäna mycket pengar även på de marknader som handlar med aktier, råvaror, valutor och annat spännande. Det är det gamla kinesiska ordspråket som gäller! "När det blåser upp till storm kan man antingen bygga vindskydd eller väderkvarnar"! Här på bloggen kommer ritningar till mycket stabila väderkvarnar att presenteras med stor regelbundenhet.
    Jag kommer från och med nästa månad att till 100 % arbeta som professionell investerare på Betfair och andra marknader. Som det ser ut nu kan det även bli aktuellt att erbjuda någon lämplig individ anställning för att hjälpa till att förvekliga de planer jag har för bloggen men framförallt hjälpa till att ta mina investeringar på tennis och annat till en helt annan nivå. Från projektanställning till "fast anställning" är det som gäller för lämplig kandidat. Jag har naturligtvis pejlat läget hos vänner och bekanta avseende detta men märkligt nog inte hittat rätt!

    Inga kommentarer: