Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    13 april 2008

    Himmel eller helvete? Välj själv!



    Min 40-årskris inleddes dramatiskt för exakt 10 år sedan med den plötsliga ingivelsen att jag skulle sluta röka. Det tog hjärnan tre dagar att acceptera detta faktum. Jag rökte inte på flera år efter detta. Numera röker jag cirka en cigarett i veckan.
    Nästa steg i 40-årskrisen inträffade i januari 1999 när jag anmälde mig till Vätternrundan. Var i usel form den gången och hade gått upp i vikt efter cigarettbeslutet. Jag fick faktiskt en utskällning av min dåvarande chef för detta beslut att börja cykla. Fortfarande oklart varför! Han är avliden numera så jag kommer aldrig att få svar på frågan!
    I februari 1999 sprang jag en halvmarathon i Tyskland! I maj åkte jag till Thailand på två veckor för att testa om jag kunde arbeta som daytrayder på fondbörsen. Om jag kunde avhålla mig från öl under börsens öppettid var den stora frågan och det kunde jag inte visade det sig. (I Thailand stänger börsen i Stockholm klockan 23!). Annars hade jag 14 % avkastning på kapitalet under dessa två veckor vilket är klart godkänt! Ett annan sak relaterad till detta och som jag är mycket stolt över är när jag 2005 gjorde 42 vinstgivande affärer i rad som daytrader på börsen! Siffran 42 är alltid intressant, speciellt om man läst klassikern "Liftarens guide till galaxen"!
    Nästa steg i 40-årskrisen inträffade i juni 1999 när jag sprang Stockholm Marathon. 6 dagar senare cyklade jag vätternrundan. I slutet på augusti stack jag iväg till Tanzania för att klättra upp på Kilimanjaro. Redan då reagerade jag på att det på att det på gamla bilder av berget från 1800-talet fanns mycket mera snö på berget. Numera är ju glaciären på Kilimanjaro nästan helt borta!
    I oktober sprang jag Lidingöloppet. Den 18 november samma år ställde jag upp i Bangkok Marathon. Jag var bäste svensk! Det fanns alltså en till som startade i loppet! Detta tropiska helvete är fortfarande mitt livs prestation!
    Jag bestämde mig redan 1999 i Tanzania att jag en dag skulle återvända till Kilimanjaros topp för en övernattning i anslutning till själva vulkankraterns hiskeliga djup. Det blir kanske i augusti i år! Skriv några rader om ni vill hänga på!

    Inga kommentarer: