Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    17 mars 2009

    Tisdagens affärer.

    Många satte säkert baconskivan i halsen i morse när det avslöjades att Scan kokat grisar levande på alltför många slakterier för att det ska kunna kallas ett olycksfall i arbetet. Nu äter jag inte själv bacon till frukost men detta beror nu snarare på att jag inte äter frukost överhuvudtaget. Jag tänkte direkt på filmen Hannibal när giriga scandirektörer kom på tal. Alla minns väl hur den filmens minst sagt hungriga svin kalasade på de människor som serverades. En svinaktig hämnd minst sagt!
    Nu kanske man inte ska rusa iväg och bli vegetarian för då hamnar man i ett sällskap som man förhoppningsvis inte finner alltför trevligt. Världshistoriens mest berömde vegetarian är nämligen Adolf Hitler. Här kommer några citat från denne man om hur han såg på kött.
    "Ofta beklagar man att man lever i en tid när man ännu inte vet hur den nya världen kommer att se ut. Men en sak kan jag säga till alla köttätare: Den nya världen kommer att vara vegetarisk"!
    "När högkvarteret var stationerat i Ukraina skulle mitt folk en gång inspektera det modernaste och största slakthuset där. Det var en helt mekaniserad fabrik, från grisar till korvar, bearbetning av ben, borst och hudar inbegripet. Allt var så rent och ordentligt, och vackra flickor stod i höga gummistövlar upp till vaderna i färskt blod. Trots det så mådde herrar köttätare illa, och många gick utan att ha sett allt. Något sådant kan inte hända mig. Jag kan utan vidare se på hur man drar upp morötter och potatis ur jorden, hämtar äggen i hönshuset och mjölkar korna".
    Många av tredje rikets ledare var också uttalade djurvänner och vegetarianer. Hitler hade planer på att förbjuda allt ätande av kött och var mycket kärleksfull mot sina hundar. Och SS-chefen Himmler, också han vegetarian, visade upp en närmast "hysterisk" avsky för all typ av jakt. Att älska djur gör en alltså icke automatiskt till en god människa. Jag kommer att fortsätta att kalasa på skinka men jag tänker inte köpa produkter från Scan ty företagets direktörer är mer lika berömda vegetarianer än jag finner smakligt!
    ....
    Kvällen tennis.
    Som vanlig är det lätt and undfly giriga och samvetslösa slakterichefer och bankirer genom att bege sig till tennisbanan.
    Melzer (5,3)-Del Potro (1,23)
    Marknaden har satt oddsen ganska bra så här långt! Kan jag få 1,75 i odds eller högre på 2-0 till Del Potro köper jag det!
    Peer (4,0)-Azarenka (1,33)
    Tuff motståndare för Peer men israeliskan är i högform och 4,0 är mycket spelvärt.
    Troicki (3,6)-Nalbandian (1,38)
    Av högt rankade spelare är argentinaren vid sidan av Davydenko den som oftast är inblandad i underliga matcher. Man behöver inte undvika dessa matcher, snarare agera lite taktiskt. Om nallen vinner första set kommer oddset att sjunka till kanske 1,15. Då kan en bokning var mera intressant. Jag skulle aldrig starta på 1,38!
    A Radwanska (1,4)-Szavay (3,25)
    Setvinst med 2-0 till polskan är det enda vettiga spelet här förutom vanlig livehandel givetvis! Den investeringen kräver ett odds på mins 2,1 för att vara vettigt.
    Här följer en av de mest komiska intervjuer med Roger Federer som någonsin gjorts! Bör ses flera gånger!


    thailand, bangkok, thailand, bangkok, thailand, bangkok, thailand, bangkok, thailand, bangkok, phuket, pattaya, phuket, pattaya, phuket, pattaya, phuket, pattaya, phuket, pattaya, phuket, pattaya, phuket, pattaya, phuket, pattaya, phuket, pattaya, phuket, pattaya, phuket, pattaya,

    2 kommentarer:

    Anonym sa...

    fin läge att köpa Xbear idag

    MEKONGS BLOGG sa...

    Inte mig emot!