Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    08 februari 2009

    Pattaya Open 2009.

    Jag blev uppriktigt sagt förvånad att se Vera Zvonareva i startfältet i årets turnering. Jag trodde aldrig jag skulle se henne i Pattaya efter det som hände för 3 år sedan. Den 6 februari 2006 var första gången jag såg Zvonareva spela live. Då mötte hon Paola Suarez i första omgången. Vera ställde till med det största bråk jag skådat på en tennisbana, och då är jag ändå uppväxt med John McEnroe. Hon bröt ihop fullständigt. Det var gap och skrik i över tio minuter. Märkligt nog fick hon fortsätta matchen som hon sedan förlorade med 6-1, 6-3. 2006 var inget bra år för Vera generellt sett. Det senaste året har hon annars tagit sig upp till den yppersta världseliten och är just nu rankad femma. Det gör det extra kul att hon kommer till Pattaya som ju är en liten turnering med bara 220 000 dollar i prispengar totalt varav 37 000 till vinnaren i singel. Kanske är det en kombinerad semesterresa. Pattaya är en nöjsemetropol i världsklass och det lockar säkert många i startfältet. Jag kan räkna till 3 topp 20-spelare och det är mycket bra. Alternativet för damspelarna den här veckan är att spela i Paris och det är ju en klart tristare stad att befinna sig i.
    På satellitbilden ovan syns de 3 mörkblå tennisbanorna på Dusit Thani Hotel där turneringen spelas. Jag har tagit bilden själv med hjälp av Google Earth. Till årets turnering har man byggt ut anläggningen med en fjärde tennisbana. Man har även ökar på publikapaciteten till 3 000 på centercourten. Själva hotellet kan jag rekommendera när som helst på året. Från hotellets egna swimmingpooler är det bara några meter ner till havet. Jag bor där aldrig själv när jag är i stan men jag brukar alltid passera förbi här på mina joggingrundor. Jag brukar komma springande norr om tennisbanorna ner mot vattnet för att sedan i ruskigt tempo fortsätta norrut längs sandstranden.
    ...
    Vera Zvonareva-Andreja Klepac
    Nummer 5 mot nummer 128 i första omgången! Oddset på V lär hamna en bra bit under 1,1. Hon lär inte få minsta problem mot slovenskan. Annars lär den tropiska värmen och klimatet i Pattaya när som helst kunna överraska damerna på tennisbanan. Särskilt när magen reagerar för oväntade bakteriekulturer.
    Mekongs Blogg kommer naturligtvis att ha en egen kanal till händelutvecklingen på tennisbanan. Vederbörlig kommunikatör är anlitad för att utan minsta fördröjning förmedla resultat i absolut direktsändning.

    Inga kommentarer: