Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    24 januari 2009

    Nattens tennis.

    Den här damen har viss anledning att oroa sig inför sin match inatt, och det trots att hon är världens bästa tennisspelerska. Har märkligt nog aldrig vunnit en grandslam och det lär var ett störande inslag i hennes inställning till matchen.
    Jankovic (1,28)-Bartoli (4,5)
    Jag har studerat dessa damer noga enligt min analyskonsts alla regler och fransyskan ser lite småfarlig ut. Hon är ofta opålitiligt ojämn och svårbedömd men det gäller ju de flesta damspelare. Det är därför vi tennistraders trivs i deras sällskap, speciellt när spelarna på tennisbörsen råkar i panik. Serbiskan är givetvis favorit även i min bok men oddset 1,28 är alldeles för lågt. Jag hade kunnat boka upp mig ända upp till 1,5 utan att få svettpärlor i pannan. Att boka 2-0 i set till Jankovic är spelvärt ända upp till minst 2,0 i odds.
    Petrova (2,76)-Zvonareva (1,56)
    Ganska vettiga odds! Z bör inte få problem här! Jag går bara in här om Z förlorar första set!
    Dokic (1,73)-Kleybanova (2,32)
    Marknaden har vaknat och har full respekt för Dokic. Hopplös match att värdera! Luktar 3 set lång väg och gastkramande livehandel. Eller så håller kanske inte D:s nerver längre! Pappa Dokic, kriminell vampyr minst sagt, kanske har ringt och försökt sänka sin dotter. Kleybanova är också längre fram i turneringen än "planerat" så det här är stort även för henne! Kanske får vi ett pärlband av breaks, sega games och hafsigt spel. Boka-den-som-breakar-taktiken kan vara en bra handlingsplan i den här matchen. Jag går inte in på förhand här! Vi får se hur det blir!

    Inga kommentarer: