Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    12 januari 2009

    Darttavlor och bankaktier.


    Oddsbörsen!
    Kul med en stor direktsänd dartfinal i Eurosport. Som kan beskådas till vänster var livehandeln utmärkt. Ted Hankey-Tony Oshea möttes i en gastkramande final som med stundtals fin panik på oddsbörsen. Över 30 fina miljoner omsattes på Betfair. Hankey vann till slut!
    ......
    Börs- och finans!
    Det är oroligt bland aktiehandlarna igen. Särskilt bland bankerna ökar oron. Jag hoppas ingen förleds att tro att det är dags att gå in på börsen till dagen kurser. Speciellt bankakier bör skys som pesten. Köp derivat i bankaktier som stiger vid kursfall. Det är ett säkert råd inför de tider som stundar. Följander intressanta slutkurser noterades under dagen. Jag ger även de maximala kursnivåer jag anser dessa papper bör ha!
    ..........
    Swedbank 42,70. Jag har fortfarande en riktkurs på 0 kronor för denna aktie. Konkurs alltså.
    SEB 52,75. Den kan klara sig tack vare Wallenbergarna. Min riktkurs är 10 kronor (korv med bröd)
    Nordea 56,80. Är inte värd över 30 kronor. Delvis statlig redan vilker underlättar kapitaltillskott!
    Handelsbanken 118,50. Jag har länge tyckt att den är köpvärd om den kommer ner till 100 kronor. Det är mitt gamla favoritpapper som daytrader och kanske är det därför aktien får lite väl hög värdering från min sida!

    1 kommentar:

    Anonym sa...

    Hej finns det någon guldfond ?
    alltså en fond som man köper som vilken annan som går upp och ner med guldpriset?

    Vad tror du on Net entertainment aktien ?