Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    03 september 2008

    En av de bättre dagarna.


    Gilles Muller från Luxenburg, 25 år gammal och rankad 130, är redan inne på sin 3:e vecka i US Open. Han klarade med nöd och näppe att kvala in till huvudtävlingen. Tyvärr uppmärksammade jag honom inte förrän efter 5-setaren mot Almagro i 3:e omgången. Skrällsegern mot Davydenko (marknadens bedömning, icke min), som jag varnade för i gårdagens inlägg, är inget som jag höjer på ögonbrynen åt. Jag tog mig tid att titta närmare på killen inför gårdagen och några av de parametrar som jag analyserade hamnade till och med utanför skalan. Han är helt enkelt i sin livs form. Däremot pekar "alltid" ryssens formkurva åt fel håll när det börjar dra ihop sig i slammisarna. Att prata om formkurvor är i och för sig att trivialisera mina analyser lite väl mycket men jag vågar inte gå in på några detaljer.
    Gamle F pressades till 5 set och jag fick nästan rätt om den matchen också. Unge Djoko reste sig från de döda och nedkämpade förvånandsvärt pigge Robredo i avgörande set. Det var rena turen att jag råkade boka upp mig i 4:e set till 1,03 och sen grönade ut mig inför 5:e.
    ............
    Det blir en intressant kvartsfinal mellan Federer och Muller. Annars har vi spännande kvartsfinaler redan idag på damsidan.
    Pennetta(4,8)-Safina(1,26).
    Alldeles för lågt odds på ryskan. Nu drar det ihop sig och Safina har ett ilsket humör som kostar på en del. Hade jag varit oddssättare istället för oddsanalytiker hade italienskan hamnat under 3,5.
    Sererna W(1,76)-Venus W(2,3)
    Spåkulan är alldeles grumlig så det blir till att ägna sig åt livehandel i första hand. Jag håller ändå Venus som knapp favorit och då är ju allt över 2 en bra start på handeln.

    Inga kommentarer: