Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    27 augusti 2008

    Pengar tar plats.


    Mr Mekong samlar givetvis sina spelvinster på hög i källaren!

    Jag är känd i vänskaps- eller till och med bekantsskapskretsen för att vara en figur med inte bara intresse för utan även sinne för det för de flesta människor motbjudande ämnet matematik. Jag fick en fråga från en "dryckesbroder" i helgen, givetvis av siffernatur, som jag inte omedelbart visste svaret på. Hur stor volym upptar en tusenlapp? Nu är frågan utredd och svaret kan delges en kunskapstörstande allmänhet. En tusenlapp upptar den imponerande volymen av cirka 1 kubikcenitmeter. Det innebär att man får plats med 1 miljon kronor i ett vanligt mjölkpaket. Något förvånande för mig personligen för jag trodde det var lite mer voym på sköna sedlar av dylik valör. Det gör alltså in 10 miljoner i en vanlig papperskasse.
    ......
    Den som vill påbörja en egen penngahög kan satsa på Marco Fu (1,85 i odds) mot Barry Hawkins. Vinst för Perebiynis (8 i odds) mot Zvonareva är även det ett bra spel. Givetvis stor beredskap på livehandel på Z:s match.

    2 kommentarer:

    Anonym sa...

    underbara Vera!!
    Tack för ett fint tips!
    Tror du hon vänder på detta nu? Hur agerar du?

    Anonym sa...

    Klart hon vänder, spela allt till över 1,8