Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    31 juli 2008

    Dagens spekulationer.

    Efter den olycksbådande starten på gårdagen skulle jag naturligtvis ha struntat i tennisen som ju var min tanke redan då. Förlusten blev ganska begränsad till sin natur och är inget att lägga på minnet.
    Larsson(3,5)-Pin(1,4)
    Det hade varit en extremt lönsam affär att satsa på Larsson i förrgår efter att hon förlorat första set mot Goerges. Tyvärr var jag inte med. Har knappt hört talas om människan. Att Pin ger 1,4 idag är förvånandsvärt högt och spelvärt. Själv spelar jag ytterst sällan på så låga odds före match och tänker inte göra det idag heller. Kan man få 2 i odds på 2-0 till Pin är det ett bättre vad. Johanna Larsson är faktiskt rankad som 189 och inget riktigt blåbär. Vi får se! Kanske blir läge att agera live.
    Camerin(1,75)-Ruano Pascual(2,34)
    Enligt plan tänker jag agera live på den matchen. Själv har jag ingen favorit här!
    Cibulkova(2,24)-Petrova(1,76)
    Petrova har rycket upp sig sista tiden efter en period av ökenvandring formmässigt. Kan hon tygla sitt besvärliga humör bör hon vinna matchen. Om P vinner första set är det läge att börja gröna ut sig. Annars tänker jag sitta ganska still i båten enligt uppgjord handlingsplan. Glöm inte att dylik plan kan behöva revideras med en sekunds varsel!
    Chakvetadze(1,75)-Bartoli(2,3)
    Bartoli slapp spela igår. Jag kan bara upprepa vad jag sa om fransyskan igår. Min andra livehandelmatch för dagen är den tänkt att bli. C är favorit i matchen och det verkar vettigt.
    Federer(1,22)-Karlovic(5,4)
    Jag startar med en rejäl bokning på Federer! Läge för många tiebreak och nervös schweizare. Hans "eviga" förstaplats på rankingen ligger i potten redan den här veckan om han skulle förlora.
    Efter att ha skrivit ovanstående reste jag mig från stolen. Det knäckte till i ryggen och jag sjönk ner på golvet. Gårdagens otur höll i sig. I dylik situation på golvet gäller det att vara försiktig. Ett allvarligt ryggskott är på gång och det är lätt att bli däckad i veckor framöver. Alltså tog jag god tid på mig att manövrera mig upp på fötter igen. Efter diverse uppmjukningsövningar gav jag mig ut i skogen på en 2 timmars promenad. Det är den bästa medicin som finns för ryggen, speciellt om det är lite besvärlig terräng med höjdskillnader.
    Camerin-Ruano Pascual blev en förlustmatch. Jag brukar inte tjäna pengar på 2-setsmatcher. Pin slog Larsson med 2-0 och där tog jag igen förlusten. Dålig likviditet på setspelet begränsade insatserna. Nu väntar jag på Cibulkova-Petrova klockan 17 eller när det nu blir.
    Figuren med den utåtagerande problematiken och det inre kaoset, Söderling givetvis, möter Kohlschreiber idag och svensken står i 1,6. Har inga planer just nu på att investera några medel. En variant är att om Söderling vinner första set relativt komfortabelt kan man boka odds som sjunker mot 1,2 och hoppas på "sedvanlig" kollaps i andra set.

    1 kommentar:

    Anonym sa...

    Grattulerar till grönt på Federer! Nu vill man nästan att han ska vända så att man kan fortsätta boka honom senare i turneringen! :)