Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    29 maj 2008

    Ett livsavgörande beslut.


    Det kommer en mycket viktig dag i alla seriösa datoranvändares liv. Det är givetvis den dagen man bestämmer sig för att byta skrivbordsunderlägg på bildskärmen. Ni ser resultatet ovan. Vad vi kan beskåda är kollisionen mellan NGC 4038 och NGC 4039. Den här galaxkollisionen eller snarare sammansmältningen av två galaxer inleddes för 900 miljoner år sedan. Det hela förväntas vara fullbordat om si så där 400 miljoner år! Vi själva befinner oss på 45 miljoner ljusårs avstånd från händelsens centrum. Nu kan jag studera denna bild och tänka stora tankar istället för att gräma mig åt att jag bokade 25 k på Sharapova till 1,08 istället för 250 k till 1,01.
    Det skulle inte förvåna mig om det någonstans bland dessa miljarder stjärnor just i detta ögonblick útövas något tennisliknande spel.
    .......
    Åter till tennisen:
    Jankovic vann första set mot Erakovic med 6-2. 2,5 miljoner omsattes på 1,01-1,02. Det är dags för tiebreak i andra set nu. J har varit över 1,6 i odds. Jag har förstås bokat 25 k till 1,02. Blev inte 250 k idag heller. Jag hade kunnat gröna upp mig till 1,5 i odds och göra en säker vinst på över 60 k (60.000!!). Hög tid att jag tar mig en titt på skrivbordsunderlägget igen och tänker stora tankar! Serbiskan vann till slut ett jämnt tiebreak.
    Davydenko-Safin
    Intressant match ur vilket perspetiv som helst. Davydenko leder med 2-0 i set! Läge att boka honom för "ödet" kanske bestämt sig för 5 set.

    Inga kommentarer: