Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    13 februari 2009

    Kvartsfinaler i Pattaya Open.

    Det är en mycket bra turnering. Scorboarden är bättre än förrra året men långt ifrån bra, ibland inte alls. Inte för att jag bryr mig då bättre kommunikationer står mig till buds direkt från banan. Det är mycket bra omsättning på matcherna på tennisbörsen och det tyder på många courtsiders kring centercourten. Det kostar annars 300-1000 bath att gå på matcherna de 3 sista dagarna vilket är klart billigt. Vi har redan klarat av den första kvartsfinalen där Rybarikova slog Wosniacki med 2-0 i set. En klar sensation för marknaden men inte för undertecknad. Bortskämda danskor tål tropisk värme och lömska tarmbakterier sämre än hårdföra öststatsdamer som uppfostrats på en tuffare diet.
    ....
    Zvonareva och Peer har annars programenligt vunnit försa seten i sina respektive kvartsfinaler.
    Z vann sedan sin match enkelt och har ännu inte varit i närheten av att tappa set i turneringen. Peer fick kämpa i 3 set för sin semifinalplats.
    ....
    Hemmahoppet Tarmine Tanasugarn möter just nu Sania Mirza i den sista kvartsfinalen. Första set till indiskan med 7-5. Lätt som en plätt med 7 breaks så här långt. De sansade breakbokarna lär fira hela dagen. Det är bara att fånga de sedelbuntar som panikslagna oddshadlare slänger omkring sig. Och ett litet råd till alla andra: Det är damtennis, gubbar! Fattar ni aldrig det! Gör aldrig det förresten! Hela 5 miljoner omsatt under första set vilket är mycket bra.
    ....
    Det blev ingen större dramatik när Mirza vann andra set och matchen med 6-4! Mycket bra stämning kring banan däremot. Hade jag varit på plats i stan hade jag just nu varit på väg att fira dagen med några buteljer utmärkt öl. Jag är på en helt annan plats där det är 40 grader kallare men jag är just nu på väg att fira dagen med några burkar utmärkt öl! Och om några timmar kommer frun hem från jobbet och om jag är alltför ölstinn då är det bäst att jag har minst 5 trisslotter till hands för att muta mig till en fortsatt god stämning på kvällen!
    ......
    S Williams (1,05)-Loit (25), Mauresmo (1,95)-Radwanska (2,04) och Nadal (1,62)-Tsonga (2,62) är några av de intressanta matcher som finns kvar senare under dagen och icke bör glömmas bort helt och hållet. Efter Loits fantomvinst igår förtjänar hon stöttning på sina 25 i odds! Mauresmo verkar vara i form och förtjänar en skärv! Nadalvinst med 2-0 ger 2,5 i odds och är värt ett belopp som inte är 4-siffrigt!

    Inga kommentarer: