Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    12 februari 2009

    Ekonominyheter.

    "Risk att kronan kollapsar!"
    "Obamas paket skrämmer Reinfeldt!"

    ........
    Två intressanta rubriker ur Dagens Industri som jag noterat idag. Det är inte bara på Mekongs Blogg man hittar domedagsrubriker numera. Jag håller med statsministern om Obamas riskabla paket. Rena galenskaperna enligt mitt sätt att se på saken. Hela världens dräneras på kapital av detta när dessa enorma belopp ska förslösas. Många andra länder håller också på med liknande låneprojekt, såsom i princip hela EU. Dessutom innehåller Obamas stimulanspaket protektionistiska skrivningar som förmodligen leder till en avglobalisering av världsekonomin i stor skala. Det ena landet efter det andra kommer att gräva ner sig i sin egen bunker och detta drabbar Sverige extra hårt på grund av vårt extrema beroende av utlandshandel.
    Som vanligt är guld en utmärkt investering när dessa dystra framtidvisioner blir allt sannolikare. Priset på den ädla metallen har rusat iväg mot 950 dollar och detta trots en stark dollar. Detta visar guldets styrka i dystra tider.

    2 kommentarer:

    Anonym sa...

    Jag tänkte styra om alla PPM pengar (från räntebärande och obligasionsfonder)nu. Har du något att rekommendera?

    Har skrivit upp 15 st fonder som jag skall granska lite mer noggrant men några som ser extra intressant ut i dagsläget är:
    938498
    698605
    734434
    338590
    och kanske en liten slant i 247577

    Någon kommentar från mäster angående dessa fonder?


    /M.F

    MEKONGS BLOGG sa...

    LKaske lite väl tidigt! Själv har jag just räntebärande Sverige till 80 % och OMX topp 30 till 20 %.
    938498 Mycket bra!
    698605 Mycket bra!
    734434 Mycket bra!
    338590 Guld duger bra åt mig!
    247577 Skulle aldrig välja en fond i Swedbank.

    Allt med råvaror är bra just om man vill bottenfiska aktier! Jag blev just nu inspirerad att byta PPM-fonder och tog faktiskt med698605 och 338590 med 30 % vardera!