Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    18 januari 2009

    Öppna mästerskapen i Australien.

    Ranking, Namn, Ålder, Antal titlar 2008, Odds att vinna turneringen.
    ..
    1. Rafael Nadal, 22 år, 8 st, 5,5
    2. Roger Federer, 27 år, 4 st, 3,4
    3. Novac Djokovic, 21 år, 4 st, 10,5
    4. Anday Murray, 21 år, 5 st, 3,95
    5. Nicolay Davydenko, 27 år, 3 st, ?
    6. Jo-Wilfried Tsonga, 23 år, 2 st, 50
    7. Gilles Simon, 23 år, 3 st, 70
    8. Andy Roddick, 26 år, 3 st, 95
    9. Juan Martin Del Potro, 20 år, 4 st, 36
    10.James Blake, 28 år, 0 st, 230
    ........
    Nummer 9 är mitt tips till slutsegern. Denne mans stjärna steg under hela förra året men om det räcker till att redan ta en grandslamseger är givetvis omöjligt att säga men jag tycker ändå oddset på 36 är attraktivt.
    Lite märkligt att Federer är favorit till 3,4. Det handlar om 5-setsmatcher och en lång, tung turnering och det gynnar visserligen de gamla mästarna. Det är väl så marknaden ska tolkas. Jag skulle inte själv rekommendera detta odds. Murray är ju en riktig federerkrossare senaste tiden men han tror jag inte går hela vägen heller. Nadal har jag ingen åsikt om. 5,5 är för lågt odds!
    Djokovic till 10 gånger insatsen är inte illa. Mycket svårt att veta var man har serben. Missade tyvärr när han åkte på pumpen mot Nieminen häromdagen.
    Söderling ger 500 i odds som vinnare av AO. Kan ju vara värt en hundralapp max! Tyvärrr har han ingen kontroll över sin hjärna så oddset ligger väl ganska rätt. Han möter Kendrick i första omgången och lär väl passera det hindret. Sedan väntar Benneteau eller Baghdatis viilket blir tuffare. Om han når 4:e omgången verkar det kunna bli Djokovic som står för motståndet om jag tolkat spelschemat rätt.
    Alisa Kleybanova (1,40)-Sofia Arvidsson (3,5). Tuff match för svenskan som är nummer 64 i världen just nu. Ryskan är nummer 31. Uppgiften är ändå inte omöjlig och jag har tagit med matchen i min investeringsplan inför första spelomgången.
    Det blir givetvis en och annan sensation i första omgången och det är inte lätt att hinna med när det händer och ännu svårare att hitta dom på förhand. Goerges (12,5)-Ivanovic (1,08) ska i alla fall jag testa på förhand.
    .......
    Mastersfinalen i snooker
    ....
    Selby (3,2)-O'Sullivan (1,45)
    ....
    Det kostade mig en slant att min man, Maguire, inte förmådde utmana "raketen" igår. Ytterligare en "lärdom" om vådan av att utmana storfavoriter.
    Idag är det sannerligen 2 vitt skilda personligheter som ska utkämpa en batalj på den gröna filten, och detta skärskådat på alla tänkbara plan. Selby är regerande mästare i Masters och en synnerligen gifitg motståndare. Jag anser att oddsen 2,7 mot 1,6 eller till och med ännu jämnare vore på sin plats. Visst är O en livsfarlig motståndare och det är väl därför marknaden har tryckt ner oddset. På Betfair har vi redan en omsättning på 1,2 miljoner. Matchen börjar 15:00 och först till 10 frames gäller. Vinnaren kammar hem 150 000 pund! Säkert fin livehandel på gång!

    Inga kommentarer: