Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    18 september 2008

    Om (privat)ekonomi.

    Alla pratar om att man måste se över sin ekonomi så här i dystra tider. Jag har precis gjort det genom att kolla upp hur mina fonder ligger till.
    1. PPM Lux Obligation. Den har stigit 5 % i år. Det är den enda ppmfond jag har sedan sommaren 2007.
    2. SHB Euroland ränta. Den har bara stigit usla 1,1 % i år. Usch! Har haft den sedan förra hösten! Mitt största innehav.
    3. SHB Norden Aggresiv. Hela - 30 % bara i år. Jag har nästan inga pengar alls i den här fonden och jag glömde bort den förra året när jag dumpade alla aktier!
    4. SHB Euroland Ränta. Den har stigit 4,5 % i år.
    I dessa dagar känns det frestande att börja lägga över en del slantar till aktier igen men jag tror inte botten är nådd och tänker avvakta. Vanlig daytrading på börsen är annars kul när marknaderna är så volatila som de är. Snabbt in och snabbt ut!

    2 kommentarer:

    Anonym sa...

    Du verkar ju ha väldigt bra koll på det här med Aktier och fonder och sådant. Jag har därimot noll koll. Har du något tips vilka Aktier och fonder som du tror på? Finns det någon speciell sida på nätet som är bra för att köpa Aktier?

    Ha de bra

    MEKONGS BLOGG sa...

    Man bör hålla sig lugn ett tag vad gäller fonder och aktier!