Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    25 juli 2007

    Rugby och en lektion i 100 % säkra vinster.

    Den 22 november 2003 spelades VM-finalen i rugby mellan Australien och England. Det var ganska häftigt spel på matchen. Jag hade bestämt mig dagen innan att spela på matchen och eftersom jag inte vet ett dugg om rugby fick jag ta mig en liten funderare och kom fram till en liten spelstrategi som jag tyckte var värd att testa. Om den fungerade skulle jag vinna pengar med 100 % sannolikhet. Jag resonerade på följande vis och detta är dagen före match som sagt. Så länge spelarna i Australien är vakna så kommer de att spela på sitt eget lag och oddset sjunker på Australien. De kunde man se på trenderna. Det var inte mycket men ändå tillräckligt! Jag började med att"sälja" Australien, det vill säga jag spelade på att Australien inte skulle vinna. Det är inte riktigt samma sak som att spela på England, även om rugbymatcher kan sluta oavgjorda rent teoretiskt.
    Man får överhuvudtaget något bättre odds om man säljer spel och det gäller allt livespel. Det är väldigt viktigt i de här sammanhangen när man vill ha en säker vinst. Jag spelade bara småbelopp och varje gång summan blev "antagen" spelade jag på nytt. Nästa gång sålde jag alltså England. Varje gång jag sålt båda sidor hade jag säkrat en liten men dock säker vinst. När jag ansåg att folket i Australien började gå och lägga sig för dagen gjorde jag större satsning på att Australien inte skulle vinna för när de engelska spelarna var i majoritet skulle oddsen börja stiga på Australien. Så skedde också och jag kunde kvitta bort riskkapitalet och fortsätta mata in pengar som förut. Så här fortsatte jag. När engelsmännen började somna på kvällen och australiensarna vakna till liv började oddsen sjunka på Australien osv.
    I princip höll jag på med detta i ett dygn före matchen och hade vid matchstart säkrat en vinst på några tusen. Låter inte mycket men den är som sagt 100 % säker. Det roliga i sammanhanget är som följer. Eftersom jag sålt matcher hela vägen innebar det att om matchen slutade oavgjord vid ordinarie tids utgång skulle jag vinna över 40000. Chansen för det i en rugbymatch är liten och oddsen ofta 20, 30 eller mer för att det skall inträffa. Naturligtvis blev det oavgjort och större vinst än färväntat pga ren tur, (eller min vana att alltid sälja spel).
    Så kan det gå till i spelets värld där man alltid måste tänka till och aldrig slarva!
    (England vann sedan matchen med 20-17 i förlängningen)!

    Inga kommentarer: