Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    24 juli 2007

    Misstänkta figurer.

    Jag var i Båstad och såg matchen mellan Oscar Hernandez och Tomas Johansson i första omgången. Jag hade fått frågor före matchen vad jag trodde om utgången, även på Dagens Industris debattsida Sport & Spel. Jag svarade alla att jag inte hade någon åsikt, att matchen var svårbedömd. Den gode Oscar, rankad 51 i världen, faktiskt bland den högsta ranking han haft trots att han redan är 29 år gammal, har varit inblandad i misstänkta läggmatcher under sin kariär och man skall vara försiktig när man spelar på honom. Nu såg jag honom live i Båstad och han förlorade i 2 raka set och jag gillade inte riktigt hur "extremt" han spel svängde och var glad att jag undvikit matchen, både som råd till andra och eget spel. I och för sig skulle han vara med i dubbelturneringen och hade inte bråttom att åka därifrån men hans gamla rykte finns som sagt där på "marknaden".
    En annan spelare som har dåligt rykte på marknaden är Marat Safin, han var faktiskt världsetta i november 2000. Just nu är han rankad som nummer 22. Den 17 juli förra veckan spelade Davydenko mot Serra i första omgången Dutch Open och var storfavorit. Davydenko vann första set enkelt och Serra stod i över 10 i odds. Jag gick in och spelade på Davydenko och Serra vann sedan lätt två raka set. Så kan det gå. Spelvärlden är en märklig värld! Det gäller att hålla redan på alla samvetslösa figurer för den som tänker tjäna pengar på sådana här aktiviteter.

    Inga kommentarer: