Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    17 maj 2009

    En dag för återhämtning och reflektion.

    • Vi bevistade en liten grillfest igår kväll och följderna av den har drabbat åtminstone mig med tanke på öl- och vinkonsumtionen. Förutom traditionella köttprodukter konsumerade vi även grillade varelser med ursprung i havets djup, det vill säga krabbor och bläckfisk. Mums fillibabba minsann! Vi befann oss i direkt anslutning till Säve Flygplats och det var ganska mäktigt när ett och annat flyplan passerade rakt över skallarna på oss. Dessa festligheter medförde tyvärr att jag missade matchen Nadal-Djokovic som ju blev mer dramatisk än jag kunnat ana. Eftersom jag inte ville missa Federer-Del Potro susade vi hem i en taxi och vi hann precis se de sista bollarna i tiebreaket Nadal-Djoko. Tänkte först att det måste ha varit regnavbrott innan jag hörde om 4-timmarsmatchen och ångrade genast det påbud jag ålagt mig själv att aldrig ta med datorn på fest!
    • Nadal (1,4)-Federer (3,45). Oddset på Nadal har förmodligen åkt upp ett snäpp med tanke på hans dramtiska semifinal igår. Jag tyckte Federer såg stark ut mot Del Potro och han har i min bok en hyfsad chans idag. Nu är min analys av den matchen inte gjord i skrämmande nyktert tillstånd men ändå. Min plan idag är att avvakta ett par games innan jag agerar på marknaden.
    • Om dessa bilder på Sabine Lisicki är äkta eller icke vet jag icke men jag drar mig till minnes den där obskyra "puben" i Bangkok med det famösa namnet "Why Not". Det var mycket nära att den ena bilden på Sabine fått pigga upp det här blogginlägget med flera hundra procent! Vad skulle man inte offra för att få se henne träna i den utstyrseln! Kanhända ett lillfinger om man fick följa med in i "omklädningsrummet" efteråt!

    2 kommentarer:

    Jimmy Jönsson sa...

    Hallå Mr Mekong!

    Vad tycker du om aktien "Malka Oil" Värt och investera i den?

    Mvh

    den 12 maj 2009 23:22

    Anonym sa...

    Tjena Jimmy,

    Jag vet inte vad Mr Mekong säger om aktien men jag kan meddela att jag har ett innehav på Stockholmsbörsen och för övrigt är jag helt likvid.

    Innehavet är i Malka Oil.

    200.000 aktier köpta på 0,11.
    Säljer inte förrän den står i minst 0,15.



    /M.F