Mekongs Twitter!

Twitter Updates

    Följ Mekong på Twitter
    Den som ger upp sin frihet för ökad trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet!

    21 maj 2009

    Aurum et Argentum.

    Jag kan en hel del om guld och om hur den intressanta metallen handlas och analyseras. Jag är mera okunnig om silvermarknaden men efter att ha lyssnat igenom intervjun nedan verkar det värt besväret att ta reda på mer om den.
    • Storbritanniens kredivärdighet har ifrågasatts idag. Är det någon som är förvånad? Samtidigt tänker centralbanken trycka nya pengar! En gammal stolt nation sjunker i skuldträsket och ansvariga politiker lär följa efter ganska snart! Gordon Brown kallades för ekonomisk vandal idag! Ekonomisk terrororist vore bättre! Japans kredivärdighet är redan nedgraderad. Det är bara en tidsfråga innan USA:s kredivärdighet graderas ner.
    • Vad gäller den ekonomiska depressionen så är det redan många som jublar och ropar faran över och att botten är nådd. Dessa naiva charlataner återfinns för det mesta bland ekonomer, bankirer och politiker. Det enda som hänt är att vi passerat in i orkanens öga så det är bara lugnet före "fortsatt orkan". Jag har sagt det många gånger förr men jag upprepar gärna att jag skulle bli förvånad om världsekonomin vänder uppåt på fundamentala grunder före 2016!
    • Guldpriset går starkt och är just nu över 940 dollar! Den ädla metallen är en depressionsförsäkring som heter duga!
    • Boskapstjuvar är ingen gammal plåga från Vilda Västerns tidevarv. Denna kriminalitet ökar starkt i Förenta Staterna och orsakerna till detta tillskrivs den ekonomiska kollapsen!
    • Robin "psykbrytet" Söderling är storfavorit till oddset 1,25 mot Rainer Schuettler. Svensken är i viss form och oddset "rättvist". Tappar S första set går jag in på honom!
    • Sharapova (1,74)-A Bondarenko (2,32). Håller formen i sig eller snarare håller axeln mot betydligt tuffare motstånd i kvarten? Tillåt mig tvivla! Jag startar på AB och räknar med livlig handel! AB imoponerade i gårdagens match!

    Inga kommentarer: